مجموعه چهار جلدی شیرین تر از شکر، شامل 365 داستان کوتاه است. داستانهایی کوتاه که از منابع اصیل فارسی انتخاب و بازنویسی شدهاند. این داستانها هم جذاباند، هم آموزندهاند و هم نوجوانان را با فرهنگ غنی پارسی آشنا خواهندکرد. این مجموعه اثری از ابوالفضل هادی منش است که با همراهی تصویرگری محمدحسین صلواتیان زیبا و جذاب شده است.
کتاب شیرین تر ازشکر (فصل زمستان) بخشی از مجموعه شیرین تر از شکر است. مجموعه چهار جلدی چیست ؟ قصه و داستان را همه آدمها دوست دارند. از کودک و نوجوان گرفته تا بزرگسال و کهنسال. خواندن و شنیدن داستان هم، یکی از سرگرمیهایی است که همه از آن لذت میبرند. اما اگر این داستانها، جذاب و آموزنده نیز باشند، خیلی بهتر است. هم از شنیدن آن لذت میبریم و هم مطالب مفید و آموزنده خواهيم آموخت. به همین خاطر، مجموعه چهار جلدی را تدوین کرده است. هر جلد از این مجموعه برای یک فصل انتخاب شدهاست. در مجموع هر چهار جلد 365 داستان جذاب و شیرین و آموزنده وجود دارد. داستانهای این کتاب، قصههایی برای نوجوانان است. قصههایی که از میان منابع اصیل فارسی گزینش و بازنویسی شدهاند. ابوالفضل هادیمنش در مقدمه کتاب خود نوشتهاست: «من این کتاب را برای شما نوجوانها نوشته ام. این کتاب شاید هفتادمین کتاب من باشد. من داستانهای آن را از لابلای کتابهای کهن فارسی -که امروز کمتر از آنها اسمی به میان میآید- گرد آوردهام و برای شما سادهنویسی کردهام.» برخی منابعی که ابوالفضل هادیمنش در کتاب استفاده کردهاست عبارتند از: مثنوی معنی، گلستان و بوستان سعدی، قابوسنامه، کلیله و دمنه، مصابیح القلوب و … . آشنایی نوجوانان با این منابع، سبب آشنایی آنها با فرهنگ غنی ایرانی نیز خواهد شد. علاوه بر داستانهای زیبا، جذاب و آموزنده کتاب شیرین تر از شکر ، تصویگری محمدحسین صلواتیان نیز جلوهای خاص به این اثر بخشیده است. این تصاویر زیبا به انتقال مفهوم و درک معنای داستان کمک میکنند. مدتی در شهر باران نمیبارید. هوا گرم شده بود. مردم تصمیم گرفتند به خارج از شهر بروند و دعای باران بخوانند. گروهی، کودکان مکتب خانه را نیز با خود بردند. شخصی بذلهگو گفت: «چرا این کودکان را با خود میبرند؟» یکی گفت: این کودکان بیگناهند و دعای آنها مستجاب میشود. آنها را برای دعا کردن به صحرا میبرند.»آن شخص گفت: «اگر دعای آنها مستجاب میشد، یک معلم در همه عالم زنده نبود»
نقد و بررسیها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.